كلهم يقولون: الله !

أنا مسلم ..

أنا مسيحى ..

أنا يهودى ..

أنا بهائى ..

أنا ذرداشتى ..

أنا هندوسى ..

فى الجامع .. فى الكنيسة .. فى المعبد

يقولون: الله الله الله .

فالعلاقة لا تبنى بالدم فقط "بل" يجب بناؤها بالحب، البساط المؤدى إلى .. الله


- دينك ؟

- أنا "بحب" ربنا، وبس !

مهدى مبارك

10 يونيو 2010

الساعة الرابعة والنصف عصراً

كتبتها أثناء مشاهدة الفيلم البوليودى .. My name is Khan


عبَّر عن آدميتِك، وناقشنى .. من هنا



4 Response to "كلهم يقولون: الله !"

Mahmoud Elsaeed said...

عجبتني النوت دي جدا و انا معاك

richardCatheart said...

تحياتى

اتفق معاك

تعرف وحتى لو ملحد هو حر يوم الحساب لله

الحاجه الوحيده اللى صح فى ثوره يوليو الله يقطعها

ان الدين لله والوطن للجميع

انا انسان اى كانت عقدتى

مسلمه وافتخر باسلامى الانسانى

فوضى منظمة said...

يتحير الانسان كثير في مقولة
ان الدين هو افيون الشعوب

اجدها احيانا صحيحة من مناظير مختلفة

بوست جميل
بالتوفيق

علاء المصرى said...

عزيزى لو كلة عمل زى مأنت قلت يبقى
كلة تمام ونعيش فى سلام

دعوة للتواصل فى ملتقى الكلمات
مع تحياتى كاتب مصرى
سلام يا صحبى

Post a Comment